Lietuvos 100-metį privalome pasitikti šūkiu, kad rūpinamės Lietuvos gyventojais ir juos gerbiame, sprendžiame jų būsto problemas, įveikiame skurdą, socialinę atskirtį

 

Viešoje erdvėje   prašoma pasirašyti už 3 idėjas Lietuvai. Nepriklausomybės jubiliejaus proga pateiktos idėjos turėtų   žmones  vienyti, o ne juos  skaldyti. Šiandien, kai skaitai apie idėją – butą jaunai šeimai, supranti,  kiek toli nuo Lietuvos žmonių  yra tie, kurie pateikė tas tris  idėjas.

Butas turi būti  kiekvieno piliečio per mokesčius uždirbta nuosavybė. Lietuvos valdžia iš piliečių renka mokesčius ir todėl dalį  jų privalo  panaudoti   butų statybai, kuriuos žmonės lengvatinėmis sąlygomis  galėtų privatizuoti. Valstybės elitas per  27 metus neišmoko surinktus   mokesčius  grąžinti tiems, kurie juos sumokėjo .

Lietuvos valdžios  ne tik, kad negrąžino dalies mokesčių per butų statybų subsidijavimą, bet  atvirai  reketavo piliečius.

Žmones  apiplėšinėja  ir  savivaldybės tarnautojai, kurie reikalauja pasirašyti   įstatyme,  “Lietuvos Respublikos kompensacijų už valstybės išperkamą nekilnojamąjį turtą dydžio, šaltinių, mokėjimo terminų bei tvarkos, taip pat valstybės garantijų ir lengvatų, numatytų piliečių nuosavybės teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą atkūrimo įstatyme, įstatymas”  (Toliau Kompensacijų įstatymas) 9 straipsnio  2 dalies tik po  5 punktu, nors jame  nurodyti net šeši galimi būdai kompensuoti piliečių turtą. Piliečiai pageidaudavo, kad jiems grąžintų turtą pagal įstatyme nurodytus  įvairius punktus, išskyrus 5 – tą, nes pasirinkus jį,  turtas yra prarandamas. Klaipėdietė Stanislava Urniežienė, kai ją pakviesdavo Klaipėdos savivaldybės specialistės sužinoti pagal kokį punktą  norėtų  gauti kompensaciją,   pastoviai savivaldybę informuodavo, jog ji  nori įsigyti nuosavą būstą,  vadovaujantis Kompensacijų įstatymo 9 straipsniu, 2 dalies 2 punktu. Jos skundą  tikrinęs  Seimo kontrolierius konstatavo, kad  Klaipėdos savivaldybė piktnaudžiavo, neleido  pasinaudoti  pasirinkimo teise  dėl valstybės garantijos.    Morališkai palūžusi ir sutikusi su 5 punktu per mėnesį  gavo butą. Tiesa, jis  netapo jos nuosavybe, bet liko savivaldybės turtu.

Kauno miesto savivaldybė taip pat piktnaudžiavo savo teisėmis, gąsdindama piliečius, kad jei nepasirašys   už 5 punktą, tai  negaus jokio buto ir  bus išmesti į gatvę.  Nors įstatymas leidžia  rinktis iš 6 punktų, bet  kauniečius privertė  pasirašyti  taip pat tik už  5 punktą. Todėl  net keletas namų buvo apgyvendinti tik pagal  Kompensacijų įstatymo 9 straipsnio 2 dalies 5 punktą.

Kauniečiai spaudimo išdavoje pasirinkę 5 punktą,  pasirašydavo sutartis,  kad  savivaldybės išnuomotuose   būstuose galės gyventi virš 100 metų.  Tačiau, praėjus keleriems metams, savivaldybės ėmė keisti sutartis ir didinti mokesčius bei trumpinti nuomos trukmę.

Klaipėdietė S.  Urniežienė kreipėsi į Administracinį teismą su skundu, kuriame nurodė, kad  Savivaldybė savavališkai keičia sutarties punktus ir nuskaičiuoja nuo  tikslinės  sąskaitos  žymiai didesnes sumas, negu ji pasirašė sutartyje. Lietuvos Vyriausiasis administracinis teismas pasisakė, kad  savivaldybė  privalo  skaičiuoti tokią nuomą, kokia nurodyta pradinėje sutartyje. Nors Kauno savivaldybė buvo informuota apie   Vyriausiojo administracinio teismo  S. Urniežienei  palankų sprendimą  ir paprašyta laikytis  teismų praktikos – grąžinti į  tikslinę  sąskaitą  neteisėtai nusavintus pinigus, ji vis vien atsisakė vykdyti teisėtus gyventojų prašymus. Prašome negriauti pasitikėjimo valstybe, grąžinti neteisėtai atimtą teisę į nuosavybę, į  nekilnojamąjį turtą, į butą.

Lietuvos piliečiai, mokantys mokesčius,  apsigyvenę savivaldybės būstuose po 1998 metų arba nespėję pasinaudoti  Lietuvos Respublikos butų privatizavimo įstatymu, šiandien nesupranta, kodėl savivaldybės būstą turi pirkti  tik pagal Lietuvos Respublikos Paramos būstui įsigyti  ar išsinuomoti įstatymo,  5 skirsnio 24 straipsnio, 2 dalį, kuri  teigia, kad  savivaldybės būstą galima įsigyti už rinkos kainą. Lietuvos piliečiai  moka valstybei mokesčius, o valdžia,  surinkdama pinigus iš žmonių, elgiasi lyg verslininkas, kuriam gyventojai  jokių mokesčių nemoka.

Valdininkai iš  Lietuvos Respublikos  Aplinkos ministerijos ir Lietuvos Respublikos Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos elgiasi nesąžiningai.   Jų sugalvotas naujas pseudo mokestis, kuriuo  labai didžiavosi  Seime, Peticijų komisijoje,  kai teikėme prašymą leisti būstus išsipirkti lengvatinėmis sąlygomis, yra amoralus.  Iš valdininkų aiškinimų supratome, kad išsiperkantys būstą rinkos kaina tapo  naujo mokesčio pavadintu   “nupirk  būstą  piliečiui laukiančiam  gyvenamojo ploto  savivaldybėje“ aukomis. Prašome gerbti mokesčių mokėtojus  ir jiems  taikyti įstatymą, kuris  galiojo anksčiau perkant savivaldybės būstą.

Laikinosios  gyvenamosios  patalpos, t.y. bendrabučiai,  buvo   privatizuoti.  Bloke esančius du kambarius leido privatizuoti skirtingoms šeimoms, kurios naudojasi  vienu dušu įrengtu tualete. Tokie  bendrabučiai tapo miesto ir ten gyvenančių žmonių skauduliais. Per 27 Lietuvos Nepriklausomybės metus  nebuvo paruoštas projektas, kaip bus griaunami ar perstatomi į butus  sovietinių laikų bendrabučiai. Reikalaujame paruošti bendrabučių pertvarkymo į butus finansavimo tvarką.

Lietuvoje yra nemažai namų, kuriuos dėl prastų sanitarinių  sąlygų, t.y. taršos, triukšmo ir kitų ribinių normų viršijimo reikia griauti, gyventojus perkeliant gyventi .į sveikesnę aplinką. Reikalaujame sudaryti Lietuvoje  griautinų namų  sąrašą ir paruošti gyventojų  aprūpinimo būstais finansavimo tvarką.  

Kategorijos: Be kategorijos.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Galite naudoti šias HTML žymas ir atributus: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>