Kotryna Abakaitė Lietuvai jau užtenka ekonominių nesėkmių, „duobių“. Jos neša skurdą, emigraciją ir nusivylimą. Maksimali uosto plėtra brangiai kainuos, sunaikins Baltijos pakrantę iki pat Palangos, Kiaulės nugarą, ardys Kuršių nerijos krantus, pripumpuos emigrantų iš Kinijos, tarša mieste išaugs katastrofiškai. Labai norisi, kad apie tai būtų diskutuojama Seime, kad apie tai kalbėtų centrinė Lietuvos žiniasklaida. Kodėl įvairios televizijos neviešina pasisakymus dėl uosto plėtros? Kodėl nutyli klausimus, kuriuos užduodame tiems, kurie yra valdžioje, nuo kurių priklauso Lietuvos ir Klaipėdos ateitis? Klaipėdos miesto Taryboje, Klaipėdiečių tribūnoje visuomeninkė Virginija Jurgilevičienė teigė, jog reikia mokytis iš savo artimiausių kaimynų estų. Talinas visą krovos uostą perkėlė už miesto. LRT žurnalistė paprašė V. Jurgilevičienės, pasisakiusios iš tribūnos, duoti trumpą interviu apie uosto plėtrą. Pirmasis kalbėjo KVJUD direktorius Arvydas Vaitkus. Jis aiškino, kad Taline iš keturių uostų yra iškeltas už miesto tik vienas uostas ir sumažinta krova du kartus. Po to žurnalistė kalbino V. Jurgilevičienę. Ji pasakė, kad Taline krova sumažėjo du kartus, o ekonominė ir socialinė padėtis yra viena geriausių Europos sąjungoje. Krovos dydžiai nerodo valstybės ekonominio augimo. Lietuvos televizijos “Panoramos” laidoje parodė visą uosto direktorius kalbą, o ką pasakė V. Jurgilevičienė – iškirpo. Nutylėjimai, karpymai, dozuota informacija labai reikalinga ir naujajai Valstiečių ir žaliųjų sąjungai. Kaip elgtis, kai tie, kurie turi valdžią, pinigus perka žiniasklaidą? Ką daryti, kai kitą nuomonę neviešina? Ar verkšlenti, kad viskas yra nupirkta? Ar eiti į žmones ir pasakoti apie valstiečių klaipėdiečiams siūlomas “brangias” dovanėles, kurios sunaikins miestą. Istorija ir gyvenimas teigia, kad niekas nestovi, kad einama į priekį. Klaipėda, kaip uostas jau žinomas XIII a. Tada uostas buvo šalia pilies. Didesni laivai nebegalėjo įplaukti. Krovos vietų trūkumas uostą perkėlė į Dangės upę. XIX a. pabaigoje upė-uostas negalėjo talpinti visų laivų ir todėl teko persikelti į marias. XX a. pab. XXI a. pr. kaimyninių šalių uostai yra išsikeliami iš miesto centro. Tai padarė estai, krovos uostą iškėlė iš Talino į Mugą (13 km nuo Talino), Paldiskį (40 km nuo Talino). Talino visi uostai yra valstybiniai. Klaipėdos uosto direkcija kalba apie klestėjimą, tačiau siūlo gyventi kaip XX a. pr., t.y. likti prie marių, tiesa, dar priglobiant Melnragę, kuri irgi yra miesto dalis. Klaipėdos uostas per metus perkrauna 43 mln. tonų krovinių . Mieste didžiulis judėjimas sunkiasvorių mašinų, važiuojančių į uostą ir iš uosto. Kaip atrodys tos pačios gatvės, infrastruktūra, kai krova padidės 4 kartus? Atsakymas tik toks, jog miestas –neguminis, gatvės – neguminės, automobiliai neskraidys, todėl tokios krovos padidėjimas iš miesto išvarys paskutinius žmones. Estai supranta, kad progreso ir pokyčių nesustabdysi, todėl krovos uostus iškelia už miesto net 40 km. Lietuviai, o uosto tikrieji šeimininkai yra Susisiekimo ministerija, apsimeta kvaileliais, gerovės pažadukais ir nori sugrįžti, gyventi į XIX amžių. Mums, lietuviams, klaipėdiečiams, gėda, kad tie, kurie ruošiasi perimti valdžią, galvoja ne apie klaipėdiečių ir Lietuvos ekonominį gerbūvį, o jos sunaikinimą. Šiandien Klaipėdoje tai ruošiasi daryti Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga. Klaipėdoje šios partijos vedliu yra Arvydas Vaitkus, kuris nori tapti dar ir meru. |
-
Straipsniai
Komentarai
- G. Arnastauskas on Už akivaizdų manipuliavimą mirtimis turi atsistatydinti ne NVSC direktorius, bet LR Sveikatos apsaugos ministras
- Renata Sen. on Eglės seniūnaitijos bendruomenės darbai
- Kamanė on Kiek dar laiko Lietuvoje neteisingumas bus galingesnis už tiesą?
- Stasys on Kiek dar laiko Lietuvoje neteisingumas bus galingesnis už tiesą?
- Stasys on Garliavos byla yra viena iš daugybės bylų, kur įstatymai tėra žaisliukai dėdžių rankose
Archyvas
- February 2025
- January 2025
- December 2024
- November 2024
- October 2024
- September 2024
- August 2024
- July 2024
- May 2024
- January 2024
- December 2023
- November 2023
- October 2023
- September 2023
- August 2023
- July 2023
- June 2023
- May 2023
- April 2023
- March 2023
- February 2023
- January 2023
- December 2022
- November 2022
- October 2022
- September 2022
- August 2022
- July 2022
- June 2022
- May 2022
- April 2022
- March 2022
- February 2022
- January 2022
- December 2021
- November 2021
- October 2021
- September 2021
- August 2021
- July 2021
- June 2021
- May 2021
- April 2021
- March 2021
- February 2021
- January 2021
- December 2020
- November 2020
- September 2020
- August 2020
- July 2020
- June 2020
- May 2020
- April 2020
- March 2020
- February 2020
- January 2020
- December 2019
- November 2019
- October 2019
- September 2019
- August 2019
- July 2019
- June 2019
- May 2019
- April 2019
- February 2019
- January 2019
- December 2018
- November 2018
- October 2018
- September 2018
- August 2018
- July 2018
- June 2018
- May 2018
- April 2018
- March 2018
- February 2018
- January 2018
- December 2017
- November 2017
- October 2017
- September 2017
- August 2017
- July 2017
- June 2017
- May 2017
- April 2017
- March 2017
- February 2017
- January 2017
- December 2016
- November 2016
- August 2016
- July 2016
- June 2016
- May 2016
- April 2016
- March 2016
- February 2016
- January 2016
- December 2015
- October 2015
- July 2015
- June 2015
- May 2015
- April 2015
- March 2015
- February 2015
- January 2015
- November 2014
- October 2014
- September 2014
- August 2014
- July 2014
- April 2014
- February 2014
- January 2014
- December 2013
Kategorijos