Prašome modernaus uosto, o ne konfliktinės zonos

2018-11-21 a

Lapkričio mėn. 21 d.  Melnragėje, Miško kvartale bei šalia universiteto gyvenantys žmones susitiko su Pirmosios nepriklausomos miesto tarybos narių frakcija.  Frakcija sudaro Vytautas Čepas (frakcijos pirmininkas), Jonas Sąlyga (pirmininko pavaduotojas), Rimantas Taraškevičius, Algirdas Grublys.

Susitikimo tikslas prašyti, kad lapkričio mėn. 29 d.nepritartų sprendimo dėl Miesto bendrojo plano pakeitimo koncepsijos variantui.

Rimantas Taraškevičius  teigė, kad visą laiką buvo prieš du bendruosius planus. Neturėtų būti  atskiri  uosto ir miesto  planai.  Balsuos už, nes procedūros tokios.  Jei balsavo už 2-ąjį variantą, tai  dabar to pačio balsavimo tik antras etapas.

Labai jau keičiasi tas 2-as variantas. Jis iš tikro virsta  4 –ju variantu, t.y.  išorinis uostas  ir jo aptarnavimui reikalingi koridoriai  galios tuo atveju, jei  apsispręs  vyriausybė išorinį uostą vystyti Klaipėdoje.  Administracija aiškinamajame rašte   privalo remtis Klaipėdos miesto Tarybos,  o ne kitų institucijų, kurios tik dar priims,  sprendimais.

Vytautas Čepas pasakė taip, kad ne čia, Klaipėdoje, sprendžiama išorinio uosto atsiradimo vieta, reikia eiti prie vyriausybės. Jis pasakojo koks ilgas buvo kelias  dėl naftos terminalo atsiradimo Būtingėje. Viena vyriausybė nusprendžia Klaipėdoje.  Gerai, kad ji išsilaikė tik šešis mėnesius. Kita, o tai Šleževičiaus, Būtingėje.  Dėl naftos terminalo Būtingėje, taip pat buvo teigiama, kad labai brangus projektas.  Ne toks jau jis ir brangus.  Vytautas Čepas  balsuos pagal savo sąžinę.

Išklausęs  gyventojų diskusiją su frakcija, Jonas Sąlyga pasakė, kad balsavimo metu – susilaikys.

Algirdas Grublys  pasakė, kad taip pat balsuos už administracijos pateiktą sprendimą, nes Lietuvos vyriausybė ruošiasi tvirtinti sprendimą , kad Klaipėdos uosto plėtra su išoriniu uostu pripažinti valstybei svarbiu projektu.

Visi suprantame, kad dabar vyksta toks pat politinis  žaidimas, kaip ir dėl Būtingės terminalo prieš 25 metus.  Nėra ekonominių paskaičiavimų, o tai, kiek kainuos krantų erozijos stabdymas,  kai  statinys nutolęs jūroje 3 kilometrus ir kai 7 kilometrus. Nėra paskaičiuota  kiek valstybei kainuos gyventojų iškėlimas, kompensacijos už nekilnojamo turto  vertės praradimą ne tik Melnragės, bet ir Miško kvartalo gyventojams, jei  susisiekimo koridorius taps Šiaurės prospektas arba  kiek kainuos  Šiaurinis apvažiavimas. Suskaičiavus visas būsimas išlaidas, Būtingės variantas gali būti  pigesnis negu Klaipėdos.   Nesant  Melnragės ir Būtingės paruoštoms  tolygioms studijoms, negali  būti apsisprendimo valstybiniu mastu.  Deja, šiandien  Susisiekimo ministerija teigia, jog  Klaipėdos variantas yra prioritetinis.  Valstybinės reikšmės statinys, o atsirinkimo kriterijai yra imami iš „lubų“.   Būtingės variantas nesvarstomas.  Šį variantą,  buvęs Susisiekimo ministras Rimantas Didžiokas apibūdino, kaip neblogą, jo kadencijoje ruoštą, tačiau  kažin kieno atmesta.

Vyriausybė turi pripažinti, kad Klaipėdos variantas negali būti moderniu, nes visa uosto juosta, nuo pietinės iki šiaurinės  yra aplipusi gyventojais.  Modernus uostas turi išsikraustyti iš miesto.

2018-11-21

 

Kategorijos: Be kategorijos.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Galite naudoti šias HTML žymas ir atributus: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>