Kas kaltina Salomėją Nėrį, tas galvoje turi tik košę

Tie  tautiečiai, kurių galvose  košė, o ne istorinės situacijos analizė, kaltina S. Nėrį ir kitus lietuvius. Atseit, jie okupantams  pardavė Lietuvą, išvykdami 1940 m. rugpjūčio mėn. į Maskvą „saulės“.

Tik turintis košę galvose Lietuvos rašytojus bendradarbiavusius su sovietine okupacine valdžia   lygina su  Norvegijos rašytoju Knutu Hamsonu.  Norvegams neteko  patirti sovietinės okupacijos,  skelbusios, jog žino kaip įgyvendinti socialinį teisingumą. Todėl jų kolaboranto, rašytojo  K. Hamsono,  nacių gerbėjo negalima lyginti su S. Nėrimi.

Nemažai reikia turėti galvose  košės,  kad suveltumei XX a. įvykius:  1940 m. birželio mėn. – Tarybų sąjungos okupaciją,  1941 m. – nacistinės Vokietijos okupaciją, 1944 m. – II -ąją Tarybų sąjungos okupaciją.

1940 m. Lietuva nesugebėjo Tarybų sąjungai pasipriešinti, nes sovietai organizavo sėkmingą  informacinį karą,  papirko tinkamus Lietuvos vyriausybės narius. Okupantai  paskelbė apie tariamos revoliucijos pergalę ir žinomų lietuvių prašymą priimti Lietuvą į Tarybų sąjungos sudėtį.

1941 m ir  1944 m. įvykiai panašūs, nes lietuviai, neapsikentę raudonojo maro siautėjimo, pasipiktinę jų  darbais,   dalyvavo Birželio sukilime (1941 m), o vėliau (1944 m -1953m. ) partizaniniame judėjime.  Tik košės prisidėję į savo galvas Birželio sukilimą ir jo dalyvius kaltina  dėl  holokausto,  užmiršę, kad  nuo 1941 m. Lietuvoje vienintelė  kaltininkė dėl žydų naikinimo yra  nacistinė Vokietija. Nemažiau košės turi galvoje ir tie, kurie  S. Nėrį ir kitus tautiečius  kaltina dėl sovietų siautėjimo, kai vienintelė kaltininkė yra Sovietų sąjunga.

Būtų puiku, kad mūsų patriotai išsikratytų košę iš savo galvų, nes tik tada  jiems nekiltų noras kaltinti  mus, lietuvius,  dėl žydų naikinimo per II pasaulinį karą ir teigti, jog  S. Nėris  bei kiti tautiečiai,  okupavus Lietuvą sovietams, kalti dėl okupacinės politikos, kurią vykdė „vyresnis brolis“  iš rytų.   Užkariautojui priklauso valdžios galios, jie priėmė sprendimus naikinti okupuotą tautą. Naciai apgyvendinti vokiečiais, 0 sovietai  apgyvendinti rusakalbiais.

Sovietų sąjunga perėmė carinės Rusijos naudojamas priemones kaip reikia grobti svetimas žemes, o po to valdyti okupuotas tautas.  Mums, lietuviams, teko gyvai išgyventi ir stebėti būdus, kurie padeda okupantams  „patvarkyti“ nukariautą kraštą. Štai šios priemonės:

1. Tauta yra amorali, stokojanti tolerancijos žydų tautybės žmonėms, degradavusi, homofobiška.

2. Tauta yra amorali, dominuoja skundikai ir kolaborantai.

Okupantai tautai formavo  nepilnavertiškumo kompleksą- paklusnumą, baimę, antra, jie  nukreipdavo žmonių pykti  ant savų  kolaborantų, skundikų.  Naudojant tokias priemones  užkariautojams lengviau būdavo valdyti okupuotą tautą.

Karas Ukrainoje reikalauja geriau pažinti  okupantų naudotą ideologiją,  kurios esmė, jog  nukariautos tautos atstovai yra kalti dėl okupantų nusikaltimų žmogiškumui. Okupantai nukariautos  tautos pyktį nukreipę į lietuvius, tapusius jų pagalbininkais, t.y.  S.Nėrį, Liudą Girą ir kt., o tada save vaizduoja esančius ne prie ko, savotiškais geriečiais.

Pastovus mano  pasaulėžiūros kritikas, visuomenininkas Virginijus Partaukas,  pasakė:  ,,Lietuviai, kurie dalyvavo holokauste,  „saulės“ parvežime yra šiek tiek  kalti dėl Lietuvos okupacijos, II pasaulinio karo ir pokario įvykdytų nusikaltimų“.  Jis negirdėjo, neskaitė, jog okupavus kraštą, visa kaltė atitenka okupantui.

Niekada to ir  neperskaitys, nes holokausto, pokario istoriją parašė buvę NKVD-stai Bronislavas Baranauskas ir Eusiejus Rozauskas. Negi okupantas duos nurodymą  parašyti, kad jie, sudarę sutartį su naciais,  yra kalti dėl žydų žudynių, Lietuvos žmonių naikinimo?

Okupanto kaltės negalima perkelti ant okupuotos tautos, nes jei nebūtų atėjęs su ginklu okupantas, tai nebūtų atsiradę kolaborantų. Jei sutinkame dalintis kalte,  bausti savo kolaborantus, tai įjungiame žalią šviesą  naujiems nukariavimams, okupantų siautėjimui.  Būtent tai šiandien ir vyksta Ukrainoje.

50 metų  Lietuvoje okupantai mokė jaunąją kartą iš vadovėlių, kuriuose niekinami tautiečiai, jiems pritaikomi dirbtiniai kaltinimai, jog tai žydšaudžiai, banditai ir pan. Atgavus nepriklausonybę, tarybinių laikų istorija apie holokaustą  beveik nepakito, ją perrašė, citavo  ir apie tai rašo  Violeta  Rutkauskienė str. „Kodėl šmeižiama Lietuva ir jos didvyriai?

 Apie partizaninį judėjimą, apie persirengėlius, apie sąmoningą kiršinimą, persirengėliams išžudant valstiečių šeimas istorija stengiasi nutylėti.  Kiek išžudė persirengėliai  taikių gyventojų? Nežinome. Okupantai,  vykdydami nurodymą  iš NKVD, savo žmones aprengdavo Lietuvos kariuomenės kareivių rūbais, infiltruodavo  į partizaninius būrius tik vienu tikslu-  žudyti kaimo  žmones, nes tada jų nebereikėjo vežti į Tolimuosius rytus.  Istorija ir šiandien daug nutyli apie priemones, metodus, kuriuos naudojo okupantai.  Kol  mūsų istorijoje daugiau šmeižto ir netiesos, – nustokime  auklėti tautiečius, reikalaujančius  palikti S. Nėries įamžinimą gatvių pavadinimuose.

Naivi ir vaikiška kova su buvusiais kolaborantais, manau, yra buvusių okupantų iš rytų užsakymas. Kariaudami su savo tauta, mažiau, o gal ir visai nekovojame informacinio karo su būsimu okupantu, kad daugiau nepasikartotų  karo žudynių.

This entry was posted in Be kategorijos. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *