2018 m. balandžio mėn. 6d. prie Klaipėdos miesto savivaldybės miestiečiai piketu pasitiko į Tarybos kolegijos posėdį atvykusį ministrą pirmininką Saulių Skvernelį. Jis priėjo prie piketuotojų, perskaitė jų paruoštus klausimus. Viena iš piketuotojų klausė, ar tiesa rašoma. jog pagrindinis uosto investuotojas bus Kinija? Premjeras atsakė, kad nereikia tikėti viskuo ką rašo žiniasklaida. Tarybos kolegijos posėdyje klausimų neturime teisės užduoti, todėl atspausdinę, atsinešėme į piketą ir prašėme priėjusių tarybos narių, kad užduotų rūpimus klausimus.
Klaipėdiečiai, išklausę premjero, mero, administracijos direktoriaus, uosto direkcijos vadovo atsakymus video įraše, kurį kolegijos posėdyje padarė visuomenininkė Laura Čilinskaitė, susidarė tam tikrą nuomonę.
Lietuvoje naujųjų verslininkų apetitai nevaldomi. Jų tikslas sunaikinti senuosius turčius ir perimti pelningus verslus. Naujųjų oligarchų galia sustiprėjo, kai premjeru tapo S. Skvernelis. Manome, kad su jo pagalba, prisidengę urėdų reforma, medienos magnatai perėmė miškus. Jie aiškino, kad dabartinė miškų priežiūros ir tvarkymo sistema yra neefektyvi. Asociacijos „Lietuvos mediena“ direktorius Raimundas Beinortas susitikime, su premjeru. kuris vyko 2018 m. balandžio mėn. 5 d. pateikė skaičius, kad pernai vien į Latviją buvo išvežta 772 tūkst. kub. m. lietuviškos medienos, į Lenkiją – 268 tūkst. kub. m. Kiniją – 171,5 tūkst. kub. m, Švediją – 167 tūkst. kub. m. Atseit, Lietuvos verslininkams nebuvo užtikrinta žaliava už tinkamą kainą. Ekonomika paprasta, mokėk už žaliavą brangiau ir ją turėsi. Pardavinėti miškus tokia kaina, kurią nurodys “Lietuvos mediena”, reiškia tik vieną, kad Lietuvos iždas bus tuščias, o verslininkų pilnas. Iš susitikimo sužinojome, kad verslininkų apetitai auga, nes jie norėtų finansuoti uosto statybą. Tie, kurie nutarė perimti pelningą verslą negali pasielgti kaip Rusijoje, t.y. suimti Magomedovo kompanijos „Summa“ savininkus, kurių didžiausias verslas yra krova. Mūsiškiai nutarė pasielgti gudriau – pastatyti naują uostą Melnragėje. Klaipėdoje jau seniai sklando nuogąstavimai, kad krovą iš dabartinių krovos įmonių, kurios yra įsikūrusios marių pakrantėje, perims naujas uostas Melnragėje. Todėl tarša iš pietinio rajono ir dalinai centro persikels į šiaurinę miesto dalį.
Klaipėdos miesto tarybos kolegijoje S. Skvernelio paklausė, iš kur gausime pinigų išorinio uosto statybai? Atsakė, kad kalbėjosi su medienos pramonės atstovais, todėl atsiranda galimybė. Tada premjeras buvo paklaustas, iš kur gausime krovinių? Ar nebus sukelta vidinė konkurencija? Pasirodo, kad bus krovinių, tik nereikia miegoti. Mūsų kaimynai, o tai latviai, estai miega. Nežinome, kaip jie miega, bet žinome, kad jų atlyginimai, pensijos yra didesnės. Taip pat žinome, kad kaimynai ekonomiškai yra stipresni ir jų rodikliai Europos sąjungoje yra geresni. Manome todėl, kad kaimyninių šalių vadovai nedirba turčių, naujų oligarchų labui. Jei yra krovinių, tai statykite išorinį uostą Būtingėje. Kokia valstybei, miestui, klaipėdiečiams bus nauda, jei naujas uostas perims senojo uosto krovinius? Pasirodo, kad miestas taps akcininku ir gaus nemažai naudos. O gal gaus tik dar daugiau taršos? Būdami miestiečiais matome, kam atitenka pinigai iš įvairių savivaldybės įmonių. Liberalai klesti. Ponai, gal neapgaudinėkite gyventojų, jiems palikę tik špygą.
Aciu uz informacija. Ar jus domina reklama Visagino naujienu portale https://www.visaginietis.lt ?