Klaipėdiečiams Valstiečių žaliųjų sąjungos lyderiai, jų pakviesti vedliai rašo, kalba, kad Klaipėdos gatvėmis pravažiuoja viena, kita krovininė mašina. Miestiečiai pro langus mato , kaip zuja į uostą ir atgal “furos”: Baltijos pr., Statybininkų pr., Smiltelės g., Jūrininkų g., Šilutės prospektu. Anot klaipėdiškio, Valstiečių žaliųjų sąjungos vedlio Arvydo Vaitkaus, yra suplanuota, jog pietiniame rajone krova išaugs du kartus. Valstybinio uosto direktorius aiškina, kad tai reikalinga valstybei, jos iždui.
Ar tikrai pasipildys valstybės iždas? Gal didesnė nauda bus „Valstiečių“ lyderio Ramūno Karbauskio rėmėjams, susijusiems su krovos verslu: Vidmantui Dambrauskui, Leonidui Bergeriui, Arūnui Tumai? Kai žurnalistai klausia vieną įtakingiausių politikų apie jo verslą, „Agrokoncerną“, trąšas, kurios kraunamos per Klaipėdos uostą, tai gauna atsakymą, kad jau 20 metų jis tuo nesidomintis. Labai keistai šneka R. Karbauskis, jis nesidomi savo trąšų verslu, tačiau jo partiją į savivaldybės rinkimus veda valstybinio uosto direktorius, kuris kuruoja, prižiūri trąšos krovos krantines, o svarbiausia, kad R. Karbauskio „trašų karaliaus“ partiją remia verslininkai, susiję su trąšų verslu. Kitaip sakant, R. Karbauskis “nei prie ko”, kad į jo vadovaujamą partiją sulindo, kaip rėmėjai, su trąšomis susiję verslininkai ir Klaipėdoje “valstiečių” vedliu tampa aukštas pareigas užimantis uostininkas. Matyt Valstiečių žaliųjų sąjungos lyderis irgi “nei prie ko”, kai su uosto krova susijęs Rokas Masiulis tampa Susisiekimo ministru. Atsitiktinumas? Labai jau daug Uosto sąsajų su esama valdžia.
Ko nori tie, kurie dirba uoste ir krauna trąšas? Trąšų krovos bendrovės akcininkas Igoris Udovickis nori įsigyti 91 proc. krovinių vežimo kompanijos „Gargždų geležinkelis“ akcijų.
Kas gali paneigti, kad geležinkelį reikalauja privatizuoti R. Karbauskį remiantys verslininkai? Kas gali paneigti, kad godūs trąšų krovos ir pervežimo bendrovių akcininkai nurodė “Valstiečių” lyderiui, kas turi būti Susisiekimo ministru, jog nusipirktų geležinkelį ir taip atpigintų savo verslą?
Manome , kad valstybinio turto prichvatizatoriai, „valstiečių“ lyderio verslo sudedamosios dalies atstovai, suprato, jog kils didelis pasipriešinimas. Aišku, kad piliečiai, pav., klaipėdietis Dionyzas Varkalis, bus prieš geležinkelio privatizavimą, prieš valstybinio uosto pavertimą į akcinę bendrovę. Ką daryti, kaip neutralizuoti tą nepasitenkinimą? Manome, kad į pagalbą godiems trąšų krovos akcininkams ateina komunikacijos ekspertas ir verslininkas Darius Gudelis. Jis kuria „valstiečių“ partijos įvaizdį – kovotojos su korupcija. D. Gudeliui už gerus patarimus, kaip įtikti tautai, gerai sekasi. Jam leidžiama sudaryti sutartis su įvairiomis valstybės institucijomis: Nacionaline mokėjimo agentūra, Žemės ūkio ministerija, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Aplinkos ministerija ir kitomis. Tokių sutarčių buvo bent dešimt. Facebooke galime perskaityti R. Karbauskio surašytas mintis: „Besąlygiškai remiu Vytautą Baką, pasirašau po kiekvienu jo žodžiu apie korumpuotus politikus ir juos perkantį verslą. Gerai, kad dauguma verslininkų netoleruoja korupcijos, o šiandien valdžioje – ne korumpuoti politikai.“ Net neskanu darosi, kai iš visų mokesčių mokėtojų pinigų už solidžią 2, 5 milijono eurų sumą nusiperkamas ir įperšamas garsaus kovotojo su korupcija vardas.
Didžiausias kovotojas su korupcija yra Susisiekimo ministras Rokas Masiulis. Jo reitingai auga kaip ant mielių. Manau, kad tikrasis R. Masiulio uždavinys yra įvykdyti trąšų krovos ir transportavimo bendrovių akcininkų užduotį – privatizuoti geležinkelius, o uostą paversti akcine bendrove. Lietuvoje viskas aukštyn kojom apversta. Korumpuoti kovoja su korupcija ir ją įveikia. „Valstiečių“ lyderiui R. Karbauskiui toje kovoje nėra lygių.