Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano projektas: išorinis uostas bus Melnragėje

1.4 išorinis uostas Klaipėdoje

1.4 išorinis uostas Klaipėdoje

2020 -07-30 Miesto tarybos posėdyje tarybos narė N. Puteikienė pateikė svarstyti du sprendimus, kurie buvo tiesiogiai susiję su Girulių girios kirtimu.  Seniūnaičiai savo sueigos nutarimu, o miestiečiai – piketu  reikalavo Klaipėdos miesto tarybos  panaikinti direktoriaus Gintaro Neniškio sutikimą perkelti  krovininę geležinkelio stotį  į Girulius bei nepritarti Sauliaus Skvernelio   pasirašytam dokumentui, kad  krovininių traukinių stotį iškelti į  Girulius.  Šie N. Puteikienės reikalavimai nėra  pertekliniai, tai vienintelė galimybė išsaugoti Klaipėdos plaučius – Girulius ir Melnragę.

Klaipėdiečiai teigia, kad G. Neniškio ir S. Skvernelio pasirašyti dokumentai yra pirmasis žingsnis link išorinio uosto Melnragėje.  Taip teigia ne tik miestiečiai, bet ir  Klaipėdos bendruomenių asociacija.  Šios organizacijos valdybos pirmininkas  Gintaras Ramašauskas paprašė  seniūnaičių   sueigos, kad  palaikytų jų reikalavimus  dėl išorinio uosto, jog  planuojant išorinį uostą  centrinė valdžia nustotų vadovautis „ išgalvotomis krovinių srautų prognozėmis, ar akivaizdžiai klaidinančiais investicijų poreikio skaičiavimais“ .  Klaipėdos bendruomenių asociacijos nariai mano,  jei  nėra paskaičiuota, kokia bus Lietuvos biudžetui užkrauta finansinė našta dėl pajūrio gamtinės aplinkos sunaikinimo, tai joks išorinio giliavandenio  uosto planavimas neįmanomas.  KBA kelia ir kitus reikalavimus. Visiems jų reikalavimams pritarė seniūnaičių sueiga, kuri įvyko 2020-07-22.

Miestiečiai puikiai supranta, kad  iškirtus dalį Girulių miško, supylus  betoną į jūrą prasidėtų negrįžtamas  gamtinės aplinkos naikinimas, o  padarytą žalą gamtai  ir ekonomikai neišsimokėtų vaikai ir anūkai.

Klaipėdiečiai, susirinkę į piketą  prie savivaldybės prieš  Klaipėdos miesto tarybos  posėdį,  sulaukė vienintelio Tarybos nario Arvydo Vaitkaus dėmesio, kuris priėjo prie piketuotojų.  Į susirinkusių klaipėdiečių  reikalavimus ginti juos nuo  beprotiškų valdžios planų, kurie vėliau bus realizuojami, išgirdo atsakymą, jog nebus  kertamas miškas Giruliuose  ir statomas išorinis uostas Melnragėje.

Dalis klaipėdiečių nedalyvavo pikete tik todėl, kad tą dieną buvo Vilniuje,   Lietuvos  Respublikos teritorijos bendrojo plano  pristatyme.  Jie  nutarė išklausyti, kokius sprendinius  valdžia numato  Klaipėdos miestui.   Skaidrėje  „ Strateginiai objektai“  rubrikoje „Tęstiniai infrastruktūros projektai“ aiškiai perskaitė, jog planuojamas   „Klaipėdos  valstybinio jūrų uosto plėtros, įrengiant išorinį uostą projektas.“

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos Klaipėdos miesto  valstiečių frakcijos pirmininke A. Vaitkau, nesityčiokite iš klaipėdiečių. Jūs ne vaikų darželio auklėtojas, o mes ne darželinukai, kuriems užtenka ateiti ir pasakyti, kad nieko nebus.  Valstybėje tvarka yra palaikoma įstatymais, o šiuo atveju – sprendimais ir planavimo dokumentais, o ne  gerų dėdžių pažadais.

Sprendimai  yra tik kirsti mišką.  2020-07-30 Klaipėdos miesto taryba  dėl vyriausybės   2020-06-22 sprendimo kirsti Girulių mišką   priėmė teikimą, kuriame siūlo išsaugoti Girulių girią. Dar neaišku, ar   S. Skvernelio vadovaujama vyriausybė  pritars   miesto valdžios  paruoštam  projektui, nes pagrindiniame planavimo dokumente įrašyta, kad išorinis uostas  projektuojamas prie  Melnragės.

Kaišiadorių bendruomenės atstovai  pertraukos metu

Kaišiadorių bendruomenės atstovai pertraukos metu

Į Vilnių,  į Bendrojo plano pristatymą atvyko pasiklausyti visuomeninkai, bendruomenės atstovai ir  iš  Kaišiadorių.   Įdomu tai, kad   kalbama buvo apie partnerystę, apie bendradarbiavimo skatinimą,  tačiau  skaidrėje „ Patraukli logistikai šalis“ buvo pavaizduotas Lietuvos žemėlapis,  kuriame šalia net trys  oro uostai. Du veikiantys, tai Vilniaus ir Kauno, o tarp šių  ir  Kaišiadoryse numatytas statyti dar vienas  oro uostas.    Ar ekonomiška įrenginėti  trečią, kai jau yra du? Aišku, kad ne. Manome, kad ne strategai ruošia Lietuvos Respublikos teritorijos bendrąjį planą, o  kažkokios interesų  grupės.

Todėl prie Bendrojo plano sudarymo, lyg  prie saldaus pyrago,  subėgo „dideli pinigai“, nes kas yra įrašyta Lietuvos Respublikos teritorijos bendrajame   plane, tai turi būti įgyvendinama.  Baisiausia, kad  įrašytiems sprendiniams ir Seimo  patvirtintai koncepcijai,  negalima prieštarauti.

Mieli, valdžioje esantys valdantieji, ką jūs darote su Lietuva, su Klaipėda,  kodėl progresas jūsų lūpose  įgauna kitą prasmę – Lietuvos sunaikinimą, nes  kyšo „ausys“ vien interesų grupių, kurioms  žalioji, darni Lietuvos ateitis visiškai nerūpi, o tik pelnas savo malonumų tenkinimui.

Piketas prie Klaipėdos miesto savivaldybės 2020-07-30

Piketas prie Klaipėdos miesto savivaldybės 2020-07-30

Projektuojamas Kaišiadorių  oro uostas

Projektuojamas Kaišiadorių oro uostas

Kategorijos: Be kategorijos.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Galite naudoti šias HTML žymas ir atributus: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>