Išorinis uostas Melnragėje turi būti išbrauktas iš Lietuvos bendrojo plano sprendinių

 2020-09-23 Pajūrio apygardos kandidatai

Klaipėdos bendruomenių asociacija paruošė peticiją https://www.peticijos.lt/visos/77035/reikalaujame-naikinti-lietuvos-respublikos-teritorijos-bendrojo-plano-sprendinius-iteisinancius-isorini-giliavandeni-uosta-baltijos-juroje-ties-melnrage/?fbclid=IwAR0mTZEA2R06r0JN2UgIXXUnr5GR5oz_-dARSEKBHHkKb7YSsH4f8Jbro_I#signed dėl reikalavimo naikinti Bendrojo plano sprendinius, įteisinančius išorinį giliavandenį uostą Baltijos jūroje ties Melnrage.

Mes, klaipėdiečiai,  renkame ir popierinius parašus,  kad būtų panaikinta  Lietuvos Respublikos  teritorijos bendrojo plano ta dalis, kuri yra susijusi su išoriniu uostu.

Klaipėdietis Virginijus Partaukas  parašus renka Naujajame turguje.  Jam padėti  nuvykau ir aš, Virginija Jurgilevičienė.

Priėjo pagyvenusi moteris  ir tyliu balsu pasakė, jog nepritaria  parašų rinkimui, nes reikia plėsti uostą ir kurti naujas darbo vietas.

Ar tikrai reikia tokios uosto plėtros, kai bus iš betono supiltas  apie 2 kilometrų pusiasalis į jūrą?  Pilti  betoną  nustos  tik kai pasieks 20 metrų gylį.  Karaliaučiaus krašto  pajūris  maitina Melnragės  pajūrio pakrantę.  Kas smėliu maitins  Palangos paplūdimius, kai  jūroje ties Melnrage bus pastatyta betoninė užtvara?     Kas gali  nutikti mūsų pajūriui, kai aklinai uždarysime  povandeninio smėlio srovių judėjimą?  Galimai  smėlis  kaupsis prie dirbtinio pusiasalio, o gal    smėlis kaupsis giliavandeniame uoste, o gal smėlį pasiglemž  jūra. O ką Melnragės, Girulių paplūdimiuose veiks povandeninės srovės  neradusios smėlio?  Galimai naikins krantus. Kas nutiks  su  Palangos pajūriu, kuris  liks be smėlio?  Mokslininkų, specialistų išvados yra nepalankios išorinio uosto projektuotojams.  Ar supranta tie, kurie aiškina, jog tai geras projektas, nes atsiras naujų darbo vietų, kuomet, iš tikro,  bus tik sunaikintos darbo vietos, kurios reikalingos dirbant su  poilsiautojais.  Ar suvokiama, kad  investavus apie milijardą eurų į išorinį uostą Melnragėje,   teks galimai net du milijardus eurų skirti ekologinės katastrofos likvidavimui? Tai biudžeto pinigai.  Jei vis tiek valstiečiai „spjaus“ į specialistų išvadas, į bendruomenės reikalavimus, tai ne apie darbo vietas kalbėsime, o apie gebėjimus stabdyti ekologines pasekmes.

Moteris, po mano pateiktos informacijos, pasimetė. Kuo tikėti,  ar teiginiais, kurie  buvo pateikti  maždaug  prieš tris metus apie Mėlynąjį proveržį, bei  25 tūkstančius  darbo vietų, ar mano pasakojimu?

Propaganda apie pieno ir medaus upes, kurią  per žiniasklaidą beveik  prieš 3 metus  skleidė  vyriausybė vadovaujama Sauliaus Skvernelio ir  Klaipėdos meras  Vytautas Grubliauskas ,  kai kurie žmonės patikėjo.

Kiek kainavo Klaipėdos miesto savivaldybei  Mėlynojo  proveržio  viešinimas, o iš tikro makaronų kabinimas miestiečiams?   2018 m. balandžio – gegužės mėnesiais žiniasklaida mirgėjo nuo pompastiškų straipsnių ir pagyrų  Klaipėdos savivaldybės įstaigai  „ Klaipėda ID“ . Jai  iš biudžeto  jau skirta  apie 200000 tūkstančių eurų .  Ji įsteigė 12 etatų,  apsirūpino  4 automobiliais, bet galutiniame rezultate nesimato jokio realaus darbo. Kaip jaunimas emigravo iš Klaipėdos, taip toliau ją palieka.  Apie  „Klaipėda – ID“ girdisi tik tokios naujienos, kad daugiau kaip pusmetį neturi vadovo, nes išėjo  iš darbo tiek pažadų pažėręs Simas Simanauskas.

Taip pat tada   buvo minimas ir Klaipėdos universitetas, bei  tas pats Mėlynasis proveržis. Klaipėdos miesto meras džiaugėsi, jog „Vyriausybė ir premjeras pademonstravo pasitikėjimą Klaipėdos universitetu , …. kuris yra svarbus uostamiesčio „Mėlynojo proveržio“ strategijos partneris.“

Lydėjau  akimis moterį  išeinančią iš Naujojo turgaus  ir mąsčiau, ar  valdžia kada nors atsakys už savo beprotiškus planus, kurie  miesto   biudžetui kainuoja šimtus tūkstančių eurų, kai   aiškinama apie „ darbo vietų rojų  Klaipėdoje“, o rezultatas – naivių klaipėdiečių  apkvailinimas.

Opozicija  ir tie, kuriems makaronai ant ausų nelimpa,  klausė, tai kiek darbo vietų bus tame moderniame  Melnragės pusiasalio uoste?  Išgirdome, jog apie 300. Tai iš kur tie 25 tūkstančiai darbo vietų?  Atseit, visos kirpėjos, vairuotojai ir kitas aptarnaujantis personalas,   dirbs Klaipėdoje.  Juos suskaičiavus ir bus tiek mistinių darbo vietų.

Mes, visuomeninkai, sužinoję, kad 2020-09-23  piliavietėje vyks susitikimas su  Pajūrio apygardos  kandidatais į Seimą, atvykome užduoti klausimą apie  išorinį uostą. Mus labiausiai domino, kaip šiuo metu esantys  Seimo nariai   balsavo dėl   Lietuvos  bendrojo plano.

Ar  rinkėjams svarbu, kurie kandidatai vairuoja automobilį, ar yra viršiję greitį?  Nežinau,  tačiau būtent tokiu klausimu prasidėjo Pajūrio apygardos kandidatų apklausa.

Pasirodo, kad  dabartiniai seimūnai  ir vėl  kandidatuojantys  Simonas Gentvilas ir Dainius Kepenis   pritarė  pateiktam   nutarimui  „Dėl  Lietuvos  Respublikos  teritorijos bendrojo plano valstybės teritorijos erdvinio vystymosi krypčių ir teritorijos naudojimo  funkcinių prioritetų patvirtinimo“ ,  t. y.  tuo pačiu   patvirtino ir betoninį pusiasalį ties Melnrage.

D. Kepenis  paaiškino, kad  pritarė todėl, jog  numatytas tunelis, o gal būt tiltas per Kuršių marias  iš Klaipėdos  į Neringą, tačiau nei žodžiu neužsiminė apie išorinį uostą.

Iš S. Gentvilo   sužinojome, kad kalti valstiečiai, jog jis pritarė minėtam  teisės aktui.  Pagal  S. Gentvilą, – netiesa, jog visi   Seimo nariai vienbalsiai  patvirtino  Lietuvos Respublikos Seimo  Aplinkos apsaugos komiteto teiktas išvadas.

S. Gentvilas yra   Seimo Aplinkos apsaugos komiteto  pirmininko pavaduotojas. Jis dalyvavo 2020 m. gegužės mėn. 22 ir 27 dienomis minėto  komiteto posėdžiuose, kai buvo svarstomi klaipėdiečių Edmundo Benečio ir Klaipėdos bendruomenių asociacijos pasiūlymai.    Iš Aplinkos apsaugos komiteto posėdžio pateikto protokolo matosi, kad pritarė  5 nariai , o 2 – susilaikė.   Kodėl  nei  vienas  iš komiteto narių nebalsavo prieš  arba nesurašė atskirosios nuomonės dėl to, kad Aplinkos komitetas nepritarė klaipėdiečių pasiūlymams?

Manau, kad S. Gentvilas ir D Kepenis  oligarchams  pardavė   klaipėdiečius ir Lietuvą .

Ko verta  S. Gentvilo kova už  Girulių mišką, jei  Seime jis pritaria išoriniam uostui Melnragėje. Jis savo pritarimą motyvavo tuo, kad  uosto  bendrojo plano sprendiniai yra patvirtinti ir nuleisti  vos ne iš dangaus, dėl to net nekritikuotini.

Ką daryti, kai „dideli pinigai“ nebesusivokia  realybėje? Būtina apie tai kalbėtis  su žmonėmis, jiems aiškinti.  Susitikime  su  architektu E. Benečiu  rugsėjo 21 d.,   dalyvavo trys kandidatai į Seimą. Iš Palangos atvyko  Tėvynės sąjungos  – Lietuvos krikščionių  demokratų kandidatas Mėguvos  apygardoje Mindaugas Skritulskas., Vytautas DUBRA   Centro partija – tautininkai, kandidatas  Marių  apygardoje ir Evaldas JURKEVIČIUS  Krikščionių sąjungos  kandidatas  Baltijos apygardoje. V. Dubra  pasakojo, kad dar 1930 m.  kapitonas, trijų vyriausybių narys, aukštųjų mokyklų dėstytojas Teodoras Daukantas  surinko medžiagą apie Klaipėdos uosto plėtrą ir leidinyje „Klaipėdos uostas“  pateikė analizę apie uosto plėtros problemas, gilinosi į technines, ekonomines ir  gamtines uosto sąlygas. Jis pasisakė prieš uosto plėtros variantą. T. Daukanto knygą galima rasti Klaipėdos miesto bibliotekoje. Sovietiniais laikais apie 1959 metus  buvo sprendžiama, kurį uostą Baltijos jūroje plėsti.  Sovietai,  ištyrę vandens sroves,  atsisakė  naftos produktų krovos plėtrą vykdyti Klaipėdoje  ir perkėlė  į Ventspilio uostą.

Klaipėdoje. Danės g. 17 (merija)  iki spalio 5 d, yra  eksponuojami 8 sprendiniai iš Lietuvos bendrojo plano. Todėl prašome apsilankyti,  o pirmadienį, rugsėjo 28 d. 17 val.,   jau  ketvirtą  kartą merijoje vyks  susitikimas su architektu E. Benečiu, kuris papasakos apie Lietuvos bendrojo plano sprendinius.  „Paveikslai“ išdėlioti merijos antrame aukšte kažkodėl  skiriasi nuo tų, kuriuos tvirtins vyriausybė.

Ar dar ilgai valdantieji  apsimetinės jog  negirdi mokslininkų, specialistų ir visuomenės balso?  Ateikite  pasiklausti architekto, o  spalio 5 d. vykstame į Vilnių, į Valdovų rūmus, kur bus pristatomas LR bendrasis planas. Tai  paskutinis kartas, kuomet dar galima pasisakyti dėl Lietuvos ir Klaipėdos naikinimo koncepcijos.   Dar galime  pasipriešinti  protu nesuvokiamiems  sprendiniams.

2020-09-21

Kategorijos: Be kategorijos.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Galite naudoti šias HTML žymas ir atributus: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>