Būtina naikinti Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano sprendinius dėl uosto plėtros

architektas  Edmundas Benetis

architektas Edmundas Benetis

Architektas Edmundas Benetis ir bendruomenių atstovas  Gintaras Ramašauskas  2020-09-07  klaipėdiečiams  merijoje,  2-ame aukšte  pasakojo prie stendų,  kas nutiks, jei vis tik bus patvirtintas  Lietuvos bendrasis planas su  išoriniu uostu prie Melnragės ir su Kiaulės nugaros išbetonavimu iki marių kranto.  Įvyks katastrofa. Krantai bus išplauti, vanduo apsems žemyninę  dalį. Specialistai, kurie  tą planą paruošė, puikiai žino, jog Lietuvos pajūrio krantams bus  padaryti neigiami, ilgalaikiai, reikšmingi pokyčiai,  todėl savo surašytuose sprendiniuose numato krantų erozijos stabdymą kažkodėl tik atsiradus realiai grėsmei.

Susirinkusiems klaipėdiečiams pasidarė  įdomu,   kokios bus mestos  lėšos likviduoti realiai grėsmei.  Milijonai, o gal ir milijardai eurų? Ar valstybė turi tiek pinigų? Jei planuotojai numatė ekologinę katastrofą, tai turi numatyti  ir lėšas jai likviduoti.

Ar turės valstybė  tokių pajamų, kai į  biudžetą iš turizmo ir poilsio  gauna  apie 5 procentus ir didžioji dalis pajamų gaunami iš  pajūryje vykdomo poilsio verslo.   Šis verslas dėl uosto plėtros būtų sužlugdytas, todėl  pinigų į biudžetą nepateks.   Ar užteks lėšų likviduoti ekologinei katastrofai, kai uostas iš krovos  į biudžetą  valstybei duoda apie  6,5 procento?

Valdžios  teiginiai dėl  konkurencingo  uosto  tėra  tuščias burbulas.  Tarptautiniai įvykiai,  t.y., Baltarusijos sugrįžimas į Rusijos glėbį -  ir trečioji dalis uosto krovinių bus  nukreipti į Ust-Lugą ar kitą Rusijos uostą. Kroviniai  atsiranda, išnyksta dėl įvairių politinių sprendimų, o ne todėl, kad Klaipėdos uostas yra geresnis už kaimyninių šalių uostus. Uostininkų teiginiai, kad jie gelbsti šalies biudžetą – daugiau negu pasityčiojimas.  Kas atsakys dėl uostininkų fantastinių  planų, kurie neš tik  nuostolius?

Kodėl esantys valdžioje nenori paskaičiuoti  išlaidų, kai reikės stabdyti gamtos atsaką į nusikalstamą invaziją?

Tik piliečiai gali valdžią sugrąžinti į realybę, priminti jai kokios pasekmės tų  absurdiškų  planų.  Tik piliečiai gali pasakyti, jog neatsakingas verslas negali tapti Lietuvos strateginių objektų planavimo   kelrode žvaigžde.

Didžioji dalis susirinkusių klaipėdiečių nutarė įkurti iniciatyvinę grupę, kuri aktyviai prisidėtų prie  Klaipėdos bendruomenių asociacijos  paruoštos peticijos sklaidos. Pasirašyti galima interneto pagalba. https://www.peticijos.lt/visos/77035/reikalaujame-naikinti-lietuvos-respublikos-teritorijos-bendrojo-plano-sprendinius-iteisinancius-isorini-giliavandeni-uosta-baltijos-juroje-ties-melnrage/?fbclid=IwAR3H8IOq0DGMx3h1ouRAlbp-U0eGxj2LFVDNRoLucE7DGwl5jco_ljWRjt4

Kas nenori ar negali pasirašyti elektroniniu būdu,  tas gali  savo parašą padėti  atėjęs į Klaipėdos miesto meriją (Danės g. 17, Klaipėda) į antrą aukštą, kur yra eksponuojami sprendiniai iš Lietuvos bendrojo plano.  Lauksime aktyvių klaipėdiečių  nuo 16 val. iki  18 val.

Visą rugsėjo mėnesį kiekvieną pirmadienį 17 val. klaipėdiečiai  kviečiami pasiklausyti architekto Edmundo Benečio informacijos apie Lietuvos bendrojo plano sprendinius  skirtus Lietuvos pajūriui, Klaipėdai.

Taip pat  klaipėdiečius  prašysime spalio 5 d. važiuoti  į  Vilnių,  kur vyks paskutinis  Lietuvos bendrojo plano pristatymas.

Tik kartu, tik su meile Klaipėdai ir Lietuvos pajūriui  sugebėsime sustabdyti beprotystę, kurią suplanavo neatsakinga Lietuvos valdžia, pasitelkusi godų,  skaičiuojantį savo pelnus verslą, kuris būsimą  žalos likvidavimą  palieka valstybei,  t.y.mums visiems.

Kategorijos: Be kategorijos.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Galite naudoti šias HTML žymas ir atributus: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>