Kodėl aklai nesmerksime klaipėdiečio Viačeslav Titov?

V. Titovas protestuoja Klaipėdos m. taryboje

Tautinių socialistų baudžiamoji byla nagrinėjama Klaipėdoje. Ar ne todėl, kad uostamiestyje  turime vieną didžiausių rusakalbių bendruomenių? Rusakalbiai  ir Rusų sąjungos partijos  pirmininkas  Viačeslav Titov ateina stebėti Tautinių socialistų bylos į Klaipėdos apygardos teismą.  Tai atsitiktinumas, ar surežisuotas  Lietuvos piliečių  įbauginimo scenarijus?  Atseit, kiek daug turime kenkėjų Lietuvoje.

Kadangi esame aktyvūs klaipėdiečiai: lankomės teismuose, stebime bylas, aptarinėjame jas, todėl užduodame klausimą, kodėl trijų vyrų teismas vyksta Klaipėdoje, o ne Vilniuje, Kaune, Panevėžyje, Šiauliuose  bei ieškome atsakymo į jį.

Manome, kad šiuo kvailu  scenarijumi rusakalbiams ugdoma   baimė, nepasitikėjimas Lietuvos valdžia ir jos piliečiais.  Taip  pat  gąsdinimo scenarijus taikomas  mums, lietuviams,  artėjant prezidento, savivaldybių  ir kitiems  rinkimams. Politinis Lietuvos elitas, kaip ir Rusijos, turi  sukurti  priešą ir jo pagalba mobilizuoti tautą, t.y. nukreipti tinkama linkme  rinkimų dieną.

Politinis elitas padedant  policijai, prokuratūrai, teismams, žiniasklaidai   jau  ‚plauna tautai smegenis“  teigdami, atseit, aplink priešai, kurie mūsų šaliai grasina, kelia pavojų. Tai trys vyrai, kurie teisiami už savo nuomonę, kvietimą jungtis ir taikiu keliu kovoti už socialinį teisingumą. Savo lapelyje „Tautieti!“ tariami priešai rašo, kad „ Metų metus besitęsiantys pažadai ir priešrinkiminės pasakos apie nuostabų gyvenimą Žydrojoj Europos Sąjungoje naudinga tik saujelei liberal-kapitalistinių nusikaltėlių“.  Šis ir dar keli  teiginiai   iššaukė baudžiamąją  bylą  trims tautiniams socialistams: Olegui Titorenko, Giedriui Grabauskui, Žilvinui Razminui,  kuriems gresia kalėjimas. Kritikuoti  NATO, Europos sąjungą ir eurą  yra pavojinga , nes būsi  policijos ir prokuratūros įvardintas antivalstybiniu veikėju.

V. Titovą, mūsų politinis elitas reikalauja vertinti pagal  Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininką Dainių Radzevičių, kuris pasisako:„Šis politinis veikėjas su tokia savo komunikacija yra nesąžiningas ir nedoras. Kaip politikas jis daro gėdą.  Mano įsitikinimu, tokia veikla jis kenkia Lietuvos valstybės interesams, kelia grėsmę nacionaliniam saugumui…“.

Ką jis tokio pasakė, už ką mes jį turėtume smerkti? Ar už tai, kad neteisingai įvertino skaudžiausią  Lietuvos istorijos pokario etapą? Norisi paklausti, kas tie, teisuoliai, kurie  teisingai įvertina tą  Lietuvos istorijos laikmetį?  Ar jie semiasi žinių iš istorijos vadovėlių, ar susidarė nuomonę iš  žiniasklaidos straipsnių?  Pirmiausia,  vertindami pokario istoriją, paklauskime kokioje barikadų pusėje buvo  mūsų tėvai, seneliai, nuo ko  jie nukentėjo, o gal skriaudų pridarė?  Gal juos norėjo išvežti į Sibirą ir dėl to jie  slapstėsi, pasitraukė į mišką, o gal    protėviai buvo varomi dirbti į  kolūkį, o naktį, po kelių perspėjimų, nespėję pasislėpti,  iš ryto kaimynų buvo rasti nušauti?  Nežinome kodėl, bet tenka vis dažniau girdėti meluojant, kad  Amerikos balsas per radiją nekalbėjo apie JAV kariuomenės žadamą pagalbą okupuotiems kraštams ir neragino kovoti, nepasiduoti okupantams.   Ar neklastojama  istorija teigiant,  kad radijas iš Amerikos nevykdė agitacijos, neskatino vyrų eiti į mišką?  Miško bunkeriuose tokių, kurie 1941 m. dalyvavo šaudant žydus, nacistų parankinių tikrai nebuvo daug.  Didžiausią dalį sudarė kaimiečiai, kuriuos  kaimynai  matydavo ateinačius į  vienkiemius maisto, besikaunačius su stribais ar jau  negyvus  gulinčius  miestelio aikštėse.

Kodėl atsirado tiek daug ir taip skirtingai vertinančių mūsų pokario istoriją?  Pokario istorijoje  didvyrių nebuvo, nes didžiausia dalis išžudytų, nušautų buvo lietuviai, t.y., vyrai, kurie pasirinko mišką,  stribo tarnystę ar priverstinę žemdirbio bei tarnautojo dalią. Tik okupantams, sovietams tiko, kad  lietuvis naikina lietuvį, nes nereikėjo gyvulinių vagonų, prižiūrėtojų  žmones vežant  į Sibirą.  Didžiausia vertybė yra gyvybė, kurią reikia saugoti, puoselėti. Lietuvio  žudymas dėl pažiūrų, įsitikinimų, kolaboravimo  nėra didvyriškumas. Kodėl pokario rezistentai nepasirinko neginkluotos, nesmurtinės kovos?  Kodėl vykdė okupantams naudingą lietuvio gyvybės naikinimo politiką? Dėl to, kad miške  buvo daug infiltruotų KGB-istų. Pokario istorija mus moko,  jog turime turėti savo vertinimo kriterijus, o jie yra: gyvybė, pagarba žmogui,  galimybė išsakyti savo nuomonę.   Žurnalistės Rasos Pakalkienės iš laikraščio „Lietuvos žinių“ reikalavimas straipsnyje „Ar Lietuvą dergiantis klaipėdietis turėtų atsakyti už savo žodžius?“   pasmerkti klaipėdietį Viačeslav Titov, o ne diskutuoti su juo, ieškoti tiesos, supratimo yra  netoleruotinas, nedemokratiškas, neatitinkantis  vakarietiškų principų, dvelkia sovietmečiu. Pokario istorija turi būti mokytoja ir praeities klaidų  kartoti negalime. Nevalia tęsti  kaktomūšio politikos. Esame Europos sąjungos šalis,  todėl privalome gerbti visų nuomonę, o jei nesutinkame, tai kalbėts diskutuoti, įrodinėti savo tiesas, ugdyti kritinį mąstymą.

piketas skirtas titovui ir puteikienei

Kategorijos: Be kategorijos.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Galite naudoti šias HTML žymas ir atributus: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>